Bou en Suus op reis

Onze eerste dagen Maleisie

Incredible India
Na een weekje chillen aan het strand van Goa (lekker lezen, zwemmen en heel veel lekker eten), hebben wij een laatste lange rit naar de Oostkust van India gemaakt. Wij hebben een aantal dagen in de mooie koloniale stad Pondicherry doorgebracht. Suus heeft hier voornamelijk ziek in bed gelegen (gebeten door een agressieve insect), dus Bou heeft de stad in zijn uppie verkend. Uiteindelijk de laatste stop in India; de grote havenstad Chennai. Hier hebben wij alle zaken voor de verscheping van de auto geregeld. Na heel wat papierwerk kon Yo eindelijk de container in en zijn wij verder gegaan met onze rugzakjes. En jawel, wij waren blij dat wij het Incredible India achter ons konden laten. Maar toch hadden wij deze India- ervaring absoluut niet willen missen. (zie ook: foto's India - deel II)

Shop till you drop
Na een lange nacht met veel vertraging, kwamen wij in Kuala Lumpur aan. Na India wel even een cultuurshock(je)… zo ontzettend Westers. Wij zijn ons hier de eerste 24 uur dan ook te buiten gegaan aan fastfood, Starbucks en heel veel sushi. Kuala Lumpur is een walhalla om te shoppen, het ene na het andere winkelcentrum met grote merken en technologische snufjes. Met ons budget hebben wij ons maar beperkt tot het windowshoppen en de koopjes in Chinatown.

Hereniging met Yo
Als echte backpackers hebben wij vanuit KL de bus naar Melakka genomen. Dit is een relaxt koloniaal stadje aan de kust. De Nederlanders hebben hier in een ver verleden geregeerd en dat kun je terugzien. Wij dachten hier rustig een paar dagen te kunnen doorbrengen, maar kregen bericht dat onze container al in de haven aangekomen was. De papieren moesten per direct geregeld, dus Bou is halsoverkop naar Port Klang vertrokken om de papieren te regelen. Terwijl Suus nog het versturen van wat aangeschafte schilderijen in Melakka moest regelen. Maar uiteindelijk hebben wij samen de auto uit de container kunnen halen. Is toch even spannend, maar ook Yo is in goede staat in Maleisië aangekomen.

Nieuwe bladveren voor Yo
In India hebben wij, op een weg met enorme kuilen, een van de bladveren gebroken. Bou heeft deze als een ware McGyver zelf onderweg gemaakt, maar wij wilde de veer nu toch echt laten vervangen. Vanuit Port Klang zijn wij naar de Cameron Highlands gereden. Die staan niet alleen bekend om geweldige jungle, thee- en aardbeiplantages, maar ook om een goede 4x4- garage. Na een dagje jungle bleek de garage ons niet aan de juiste veer te kunnen helpen. Na veel rond mailen en bellen, kwamen wij toch weer uit bij een garage in Kuala Lumpur.

Daar zijn wij door de eigenaar van de garage en een van zijn klanten enorm in de watten gelegd. Het was de verjaardag van Bou, dus eerst heeft de eigenaar ons meegenomen om te lunchen, vervolgens zijn wij ‘s avonds door een van zijn klanten (een meneer met heel veel centjes) mee uit eten genomen. Vervolgens stond hij erop dat wij in zijn gastenkamer bleven slapen en de volgende ochtend ontbeten met zijn vrouw. Na het ontbijt hebben zij ons weer teruggebracht naar de garage. Aan het einde van de ochtend was Yo voorzien van nieuwe veren, maar wij mochten pas na de lunch weer vertrekken.

Georgetown
Die middag zijn wij naar Georgetown gereden. Dat ligt op een klein eilandje voor de kust van Maleisië. En daar zitten wij nu in een heel relaxt guesthouse. Vandaag een nieuwe hoes voor de daktent laten maken, de oude was zo lek als een mandje, handig aangezien de moesson hier regelmatig flink tekeer gaat. Morgen rijden wij naar het strand en gaan wij weer lekker wild camperen. Volgende update komt vanuit Thailand.

HenkeJeanyNoor

En weer een mooi verhaal!
Tja...India...een frustrerend verslavend land en dat staren...dat ga je missen!
Fijn dat Jo weer on the road is en nu op naar Thailand. We leven en lezen met jullie mee. Up to date foto's van onze prinses zijn onderweg, geniet en veel liefs van ons. x

Astrid

Leef helemaal met jullie mee met jullie verhalen. Erg leuk om jullie bandensporen te volgen. Morgen vlieg ik weer de lucht in: op naar het mooie Cappadocië. Zijn jullie toch ook geweest?
Geniet nog van de Aziatische sfeer en mystiek! Groeten, Astrid

B&J

Dag lieve luitjes, heerlijk weer zo'n update van al het moois wat jullie zien en meemaken!Exotisch blommetje suus is Huppel niets bij haha Enjoy!Dikke kus barrie

maz(zel)da

Beste Yo,
ik weet het, het is soms niet makkelijk. Wordt je zomaar door je eigenaars in een smerige blikken doos zonder zuurstof wordt gestopt en dat zonder dat je vertelt wordt waarom. Eigenaars gaan soms erg gemakkelijk om met hun waardevolle bezit terwijl jij toch degene bent die ze overal naar toe brengt. Wel weer fijn om te lezen dat je een nieuwe bladveer voor je verjaardag hebt gehad. Hoewel, kuilen jumpen alla dr Dre kan ook leuk zijn.
Hou je het nog een beetje uit met al die hitte en stof. Las ook net dat je een nieuw tentje aan je zijkant krijgt, stuur me een foto daarvan aub.
Ach het zal nu wel even relaxed zijn nu die twee vooral op het strand rondhangen of ben ik zo laat met een breicht sturen dat je al in het idioot drukke Bangkok zit.
Ik hoor het wel,

groetjes, 626 stationwagon

Tenna

Hoi hoi!
Ik ben heerlijk aan t meegenieten! Wat een bijzondere ervaring om zo'n reis te mogen maken! Ik las dat jullie in Georgetown waren geweest. Dat is op Penang. Mooi eiland hè? En wat maken jullie mooie foto's! Prachtig! Kijk reikhalzend uit naar jullie volgende berichten! Veel plezier en geniet!! Dikke kus, Tenna.

Scom ladies

lieve Suussie, van harte gefeiliciteerd met je verjaardag!! Hoop dat je een super dag hebt gehad (is nl hier nog net niet voorbij...) een kleine present overzees komt naar je toe?!?! Deze is alleen voor JOU alle flora en fauna mag erop :-)
hele dikke kus van ons allemaal en wij drinken er vrijdag 1 op je X X X X

Carlos

Ja jongens, jullie kennen mij misschien nog. Ik ben die gekke belg op zijn fiets toen we samen in de Cameron Highlands waren in Maleisie.
Ik ben ondertussen al een flink stuk onderweg in India en het is inderdaad van het nette Maleisie naar de grote vuilnisbelt hier. Het verkeer wil me hier levend verslinden maar die ervaring hebben jullie natuurlijk ook. De ene lekke band na de andere en mijn ingewanden worden voortdurend door elkaar geschud. Ik denk niet dat ik het zal uithouden om het volledige land door te fietsen want ik heb er toch bijna mijn buik van vol.
Nu ben ik in Gokarna ten zuiden van Goa en gelukkig niet in de stad die erom vraagt om gebombardeerd te worden met zo'n naam : Bombai (Mumbai).
Veel plezier verder in Thailand, Laos, enz...
Groeten
Carlos

job

Carlos heb jij iets te maken met het Taj Mahal hotel in Mumbai?