Bou en Suus op reis

Güle Güle Turkije

Voor wij de grens met Iran overgaan nog even een update van ons (nu nog op iedere hoek van de straat een draadloos netwerk in de lucht hangt).

Jawel, wij vinden het (nog steeds) geweldig om met onze eigen wagen overland te reizen. Naast het feit dat het heel relaxt is om je eigen huis op wielen mee te hebben, is het ook een mooie manier om op ons gemak te wennen aan de verschillende culturen.

In Oost Turkije hebben wij het toeristische deel van Turkije achter ons gelaten. Het reizen begint dus ook wat uitdagender te worden: wij worden onderweg aangestaard, moeten hard ons best doen om ons verstaanbaar te maken en het is hier echt een mannenwereld (best lastig als je als vrouw ook gewoon een duik in het zwembad zou willen nemen).

In Cappadocia hebben wij afscheid genomen van Caroline en Tom, daarna hebben wij een aantal dagen gekampeerd en gewandeld in het supermooie Ala Daglar National Park. Na al het overweldigende natuurschoon, hadden wij wel weer behoefte aan wat rumoerigheid om ons heen. Dus zijn wij een aantal dagen in Gaziantep geweest. Een relaxte stad met mooi contrast tussen het oude en moderne Turkije. Geweldig om over een bazaar te wandelen en niet meteen als potentiële klant aangezien te worden.

In Damlacik , aan de voet van Nemrut Dagi, hebben wij 2 dagen met de Koerdische advocaat Zuphi doorgebracht. Een mooie manier om meer over Turkije te weten te komen. Het was dan ook erg boeiend om zijn visie op Turkije en haar toekomst te horen. Nemrut Dagi stond hoog op ons lijstje. Dus toen wij uiteindelijk boven op de berg tussen de beelden van de goden stonden, voelde dat erg goed. Op 2150 meter heeft koning Antiochus enorme beelden van zichzelf en de goden laten plaatsen. Vervolgens heeft hij de top van de berg nog eens met 50 meter kunstmatig laten verhogen. Het blijft een mysterie hoe zij dit in die tijd voor elkaar hebben gekregen. De avond voor vertrek begon onze buik een beetje op te spelen en de dag erna was het echt raak. Met een pilletje hebben we de autorit naar Diyarbakir weten te maken.

Daar hebben wij 4 dagen doorgebracht in Otel Toeristik. Omdat wij allebei ziek waren is een kamer met airco en een eigen wc, een absolute must. Moest er natuurlijk van komen (hitte over de 45 graden, eten, drinken, zwembad). Omdat we maar niet beter werden toch maar een telefoontje met onze eigen apotheker gevoerd en aan de pillen gegaan. Dus toch wat bacteriën die alleen chemisch klein te krijgen waren. Superfijn om daarna weer ‘en route’ te zijn en heerlijk in ons eigen daktentje te slapen.

Ondertussen is Suus ook nog peettante geworden van de kleine man Mats. Dus de eerste momenten van hevig verlangen naar Nederland en de daarbij horende tranen hebben wij ook al gehad.

Terugkijkend vonden wij Turkije een geweldig land om doorheen te reizen. Indrukwekkende landschappen, fascinerend contrast tussen oud en modern, mooie bezienswaardigheden en ontzettende vriendelijke gastvrije mensen.

Güle Güle vanuit Turkije

Albert

Mooi jongens, blij dat jullie weer beter zijn en en route.
Mats is een mooie jongen, daar kan je best peettante van worden. Nou blijf ons op de hoogte houden, wij piepen er ook nog voor een paar weekjes uit!

liefs appie

Jeany

Lieve mensen,
Het klinkt weer prachtig en indrukwekkend. Samen zo ziek zijn schept vast een nog hechtere band!? Fijn dat het weer beter gaat.
Geniet! wie kiep in tuts, x

Merıjn

Yawaş yawaş! Hı Suus (en Bou), wat een topreıs maken jullıe! Erg gaaf om te lezen en jullıe mooıe fotos te bekıjken. Ik ben enorm benıeuwd hoe jullıe Iran gaan vınden, ık hoor altıjd zulke mooıe verhalen en zou ook graag eens dıe kant op gaan.

Het reısbloed krıebelt ook bıj mıj enorm en ık zıt nu ın Istanbul na twee weken Turkıje (onder andere door Capadocıa gereden op een Turkse motor) en vertrek morgen naar Indıa om daar door de Hımalaya te rıjden op een Royal Enfıeld Bullet (Indıase motor). En vandaag, op mıjn verjaardag :-( moet ook ık rustıg aandoen omdat ık wat zıek ben (van een heerlıjke Kebap).

Ik blıjf jullıe verhalen volgen, met een kleın beetje jaloezıe maar vooral met veel gedeelde reıspassıe.

Groeten, Merıjn

Ronald, Marieke & Okke

Wat leuk om weer een reisverhaal van jullie te lezen! Echt de manier om mee te genieten. Ontdek en deel jullie ervaringen met ons. Heel veel reisplezier toegewenst.

Geert

Als een boek!!!
Jammer van de sch.....erij, maar verder lijkt het me idilisch (spelfouten ?). Veel plezier ik blijf jullie volgen.
De grens oversteken met Iran lijkt me heel appart, ben benieuwd te lezen hoe dat is.

Have fun

Dionne

Hey, hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen. Jammer dat jullie nu net uit Turkije vertrekken als ik die kant opkom ;) Ben benieuwd naar jullie verhalen over Iran.

Groetjes Dionne

Jelle & Corine

Hi there! Ook wij hebben last van reiskriebels en hebben besloten om 3 t/m 29 januari naar Laos & Cambodja te gaan. Net geboekt en super spannend. Kruisen jullie deze landen nog op julllie grote trip?
Liefs Jelle & Corine xx

Barbara

He Suus en Bou,

Volgens mij hebben jullie een prachtige reis tot nu toe! Ontzettend leuk jullie op deze manier te kunnen volgen en mooie foto's te bekijken!

Kijk uit naar jullie volgende verhaal, geniet ervan!

Groetjes Barbara